Loading... loading....
Cheaper price than regular books. Find here reasons to use CDJapan eBooks!

Anata No Kaisha No Brand Core Wo Mitsukeru Hoho

あなたの会社のブランド・コアを見つける方法 - ステファン・A・グレイザー/著 マッツ・ウルデ/著

Anata No Kaisha No Brand Core Wo Mitsukeru Hoho
eBooks Edition
SampleSample
If you want to read eBooks on PC, click here.
Viewer Type viewer_image Neowing eBook Reader
Price 550 yen
Points You Earn 5 points (1%)
Compatible Devices
Release Date May 12, 2021(JST)

Description in Japanese

多くの製品ブランドがある一方で、企業ブランドに目を向けて、徹底的に磨きをかけている企業は少ないだろう。だが、いまこそ企業の存在意義を定めたコーポレート・アイデンティティを打ち出すことが欠かせない。なぜならそれは、航海における北極星のように、不確実の環境下においても、ゆるがぬ目的と方向性を与えるからだ。筆者らは、ナイキやボルボ、ノーベル財団などの調査・研究から、経営における企業ブランドの重要性を述べる。「コーポレートブランド・アイデンティティ・マトリックス」と呼ばれるツールを提示し、9つの構成要素の検証を通じて、企業ブランドの再構築を促す。ブランド・コアが鮮明になることで、社外の関係性が強化され、組織もまとまり、競争優位につながるのだ。

*『DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー(2020年10月号)』に掲載された記事を電子書籍化したものです。

Translate Description

*As it is a machine translation, the result may not provide an accurate description. Please use it only as a reference. *Not available within the China mainland region.

Series

See more published by

More published by Daiyamondosha

Browse similar eBooks