Loading... loading....
Cheaper price than regular books. Find here reasons to use CDJapan eBooks!

Shakai No Riso to Kigyo No Seicho Wo Ryoritsu Saseru Brand Senryaku

社会の理想と企業の成長を両立させるブランド戦略 - オマー・ロドリゲス・ヴィラ/著 スンデル・バラドワジ/著

Shakai No Riso to Kigyo No Seicho Wo Ryoritsu Saseru Brand Senryaku
eBooks Edition
If you want to read eBooks on PC, click here.
Viewer Type viewer_image Neowing eBook Reader
Price 540 yen
Points You Earn 5 points (1%)
Compatible Devices
Release Date 2018/06/28(JST)
Format epub

Description in Japanese

近年の消費者は商品選択の際に、機能的なメリットだけでなく、社会的な問題に目を向けているかどうかを考えるようになった。そのため、企業では社会目的を意識したマーケティングやそうしたプログラムへの投資などは増加しつつある。これらがうまく機能するならば問題ないが、思わぬ反感や怒りを招くなど、深刻な影響をもたらすことも多々ある。筆者らは社会目的を掲げた多くのブランドプログラムを調査し、そうしたプログラムの設計に携わる中で、適切なアプローチを開発した。社会目的のアイデアを3つの領域で探し、そのリストを絞り込んでいく、という方法を解説する。

*『DIAMONDハーバード・ビジネス・レビュー(2018年1月号)』に掲載された記事を電子書籍化したものです。

Translate Description

*As it is a machine translation, the result may not provide an accurate description. Please use it only as a reference. *Not available within the China mainland region.

Series

See more published by

More published by Daiyamondosha

Browse similar eBooks