Loading... loading....
Cheaper price than regular books. Find here reasons to use CDJapan eBooks!

SOSHARUJIDAINIONGAKUORUNANATSUNOSENRYAKUONGAKUJINGAKIRIHIRAKUSHINSEIKIONGAKUBIJINESU

ソーシャル時代に音楽を“売る”7つの戦略 ~ “音楽人”が切り拓く新世紀音楽ビジネス - 山口哲一/著 松本拓也/著 殿木達郎/著 高野修平/著

SOSHARUJIDAINIONGAKUORUNANATSUNOSENRYAKUONGAKUJINGAKIRIHIRAKUSHINSEIKIONGAKUBIJINESU
eBooks Edition
If you want to read eBooks on PC, click here.
Viewer Type viewer_image Neowing eBook Reader
Price 1404 yen
Points You Earn 14 points (1%)
Compatible Devices
Pages
    208
Release Date Aug 29, 2014(JST)

Description in Japanese

音楽ビジネスには、あらゆるデジタルビジネスのヒントが隠されている!

本書ではソーシャル時代に音楽を“売る”ための戦略を、ソーシャルメディアを土台にして、PR、ミュージックビデオ、レガシーメディア、ディストリビューション、ライブ、成果報酬型プロモーションの7つのフェイズに沿って、豊富な取材や実例を元に紹介しています。執筆に当たったのは、音楽の世界で活躍している実業者の4名。そう、全員が専門家で当事者です。そんな彼らが占う音楽の未来は、どこを向いているのでしょう? すべてのミュージシャンやスタッフが“音楽人”として、楽曲とリスナーをつなげる役割を担っていく時代に必要な新・常識が、ここにあります! そしてその新・常識は、あらゆるデジタルビジネスに応用可能なヒントでもあるのです。

Translate Description

*As it is a machine translation, the result may not provide an accurate description. Please use it only as a reference. *Not available within the China mainland region.

Also by YAMAGUCHI TETSUICHI

Also by TAKANO SHUHEI

More published by Rittor Music

Browse similar eBooks